torsdag 21 april 2011

jag kämpar

Måste erkänna att inte få äta godis under påsken är fan jobbigt! för vart man än vänder sig om finns det lösgodis och visst det här är ju nåt jag har bestämt själv att sluta med och det gör väl inget om jag äter lite, men det är ju som att ge en alkis en lättöl tycker jag

Jag har självkontroll men är rädd att om jag bara smakar lite att jag kommer att hamna där igen. Alla på mitt jobb undrar hur mycket jag äter egentligen för jag äter inget under dagarna för det är inte gott tycker jag, att trycka i sig bara för att det finns. Fattar inte mig på dom som äter direkt ur påsen på väg ut ur ICA typ då har man sen tryckt i sig massa godis men minns knappt vad man åt

Nej jag är en livsnjutare! jag vill mysa med filt en bra serie på tv och ha min godis skål men problemet blir ju om man har chips och kakor till den filmen oxå... jag har haft svårt att hitta motovationen till att fortsätta ibland men det är bara att lyfta tröjan och se hur mycket slankare jag blivit för att hålla ångan uppe..

vägde mig hos mamma igår har gått ner 2 kilo till på 2 veckor så det verkar ju fungera iaf... rooooligt!!


Inga kommentarer: