måndag 20 september 2010

jag funderar

sverige förändras sen om de är bra eller dåligt kan man bara tycka till själv- vi är ett demokratiskt land och man får tycka vad man vill och så ska de vara tycker jag, sen att ett parti som är rasistiska och kvinna förtryckande är ju inte de bästa men vi i sverige är ju så jäkla skonade från det, för i många andra länder finns det redan partier som hatar andra människor/folk slag- vi är nog fan de ända landet i stora hela som aldrig behövs haft ett sånt parti men nu är skiten här och om nåt ska man kanske fundera på varför dom är här!? jag förstår inte hur folk kan vara så chockade fan de är ju så här världen/sverige ser ut idag- men vad ska man göra åt de?? varför finns det gömd rasism? varför är man rädd att kvinnor ska komma längre än männen? man kan inte i min åsikt säga som sossarna sa att de är för att det är så många som är onöjda med moderaternas politik?! skulle man inte ha röstat på er då eller....


nä jag tror att sverige demokraterna finns gömd i ryggraden på många svenskar för vi i sverige har en mentalitet i min värld som om att vi tror att vi är bättre än andra men oj vi är ju rätt land att ha såna åsikter för vi har ju verkligen genomgått svåra grejjer som land herregud hur kunde gustaf wasa ta hem dom där koldolmarna från turkiet??! maydaymayday



Inga kommentarer: