onsdag 5 januari 2011

singel livet

det folk vill veta skriver jag om- jag har funderat mycket dom här dagarna om singel livet och det jag kan säga att jag trodde aldrig att jag skulle vara singel i 4 år.. aldrig i livet men det har varit så kul, så nyttigt & så bra... men att känna sig förvirrad eller förlorad kan jag verkligen relatera till- alla som känner mig vet hur jag mådde när jag blev singel- jag tänkte att hur ska jag ens överleva den här dagen utan att ha han i mitt liv!? man blir ju så van att ha nån där som i mitt fall i 8 år, vårt förhållande va väldigt oroligt men vi höll ihop ändå vilket jag ångrar bittert nu, för även om det va jag som gjorde slut hade ju han lämnat förhållandet långt innan men vi som tjejer funkar inte så riktigt det ända råd jag kan egentligen ge är att stanna inne, gå inte ut på krogen, gå inte över huvudtaget där exet brukar vara... jag vet oxå att man vill inge hellre än att bara råka stöta på exet nånstans för man vill veta vad han gör/ vem han går dit med..... men tro mig det kommer inget bra av detta beteende allt tar bara längre tid och man står bara och trampar i samma spår- alla får det och låta så enkelt när dom säger tiden att läker alla sår! men tiden gör faktiskt det, men ärligt det tog mig nog ett år innan jag kom över mitt ex på riktigt och det här uppbrottet blev anledningen till att jag gav upp mitt 32 åriga liv som nykterist och jag mådde skit dåligt men hey vissa dagar va bra/vissa va dåliga- nu hjälpte det inte att tjejen han blev tillsammans med direkt efter mig stalkade mig med mess och samtal- flög på mig på krogen- messade och hotade mina vänner- trodde min syrra va jag och attackera henne och han bara stod där som ett jävla mähä... men efter allt drama tog slut eller efter jag bestämde mig för att undvika dom som pesten för fan han va ju verkligen inte värd allt det här som jag började kunna njuta av mitt singel liv & det ända jag kan säga om det är fy fan va kul det är men tänk så här "anonym" att bara för att du är själv behöver du ju inte vara "ensam"... jag vet inte om det här har hjälpt dig nåt men ja man mår som ett road kill i början men det blir bättre jag lovar men stressa inte bara man blir inte av med sina känslor över en dag!


3 kommentarer:

Ida sa...

Intressant läsning, så himla härligt att du kan vara så öppen och ärlig om det här. Alltid spännande att höra hur andra haft det, och jag har haft några riktigt bra, halvbra och dåliga förhållanden i mitt liv. Men faktiskt är det inte fyskam heller att vara singel. Jag säger bara njut av livet, dina underbara vänner och fina familj, grym musik, god mat och härliga äventyr! En vacker dag finner man sin pusselbit och den dagen då vet man att det är rätt. Massa postiva energirika kramar till dig Pehtra, du är grym :-)

Snubben sa...

Du vet vart rutskjortorna finns Pettan !!

pehtra sa...

hahha... rutskjortorna!!! du e roli du =) å jag tycker inte jag är mera öppen än andra eller jo kanske lite men va fan vi alla går igenom samma sak liksom more girl power!!